Overslaan en naar de inhoud gaan

Algemene voorwaarden en een klachtenregeling

20 maart 2018

Met het in werking treden van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is de consument nadrukkelijker voor het voetlicht gebracht. De wet gaat over meer kwaliteit in de zorg, dat we kunnen leren van onze fouten en dat de consument recht heeft op een goede afhandeling van zijn klacht. Ook al was het nooit onze bedoeling om een klacht te veroorzaken. Een belangrijk aspect hierin kan zijn dat de consument weet wat hij kan verwachten op het moment dat hij bij jou de praktijk instapt. Wat is de betalingstermijn? Hoe is het geregeld met de aansprakelijkheid? Dit soort zaken leg je vast in algemene voorwaarden, met andere woorden de rechten en plichten van jou en die van de consument. Ze worden wel eens ‘de kleine lettertjes’ genoemd. Ze scheppen duidelijkheid en kunnen kostbare tijd besparen.

ProVoet had deze al beschikbaar voor haar leden in het kader van de Geschillencommissie Uiterlijke Verzorging. Deze worden momenteel geactualiseerd samen met de Consumentenbond en Wkkgz-proof gemaakt. Deze algemene voorwaarden zijn dus toegesneden op de ondernemer in de uiterlijke verzorging en kun je in de loop van 2018 vinden op www.provoet.nl

In algemene voorwaarden verwijs je ook naar de klachtafhandeling. Samen met de Consumentenbond heeft ProVoet een nieuwe klachtenregeling opgesteld naar de voorschriften van de Wkkgz. Je kunt deze vinden op onze website. Voor jou en je cliënten is het belangrijk dat zij op de hoogte zijn dat je algemene voorwaarden hebt en een klachtenregeling. Zorg voor wat aandacht in je praktijk hiervoor!