Overslaan en naar de inhoud gaan

Column: Taalvout

20 maart 2018

Sinds kort heb ik meer werkuren beschikbaar, dus mijn klantenbestand mag weer groeien. Twaalf jaar geleden was het heel simpel. Een advertentie in de plaatselijke weekkrant deed wonderen. Ik heb mooie luxe flyers met drie leuke aanbiedingen laten drukken en deze huis-aan-huis laten bezorgen. Zo had ik in
redelijk tempo mijn praktijk aangenaam gevuld. Tegenwoordig ligt dat anders. Er zijn zo ontzettend veel informatiekanalen, maar welk kanaal is de juiste om je stoel gevuld te krijgen? Hoe neemt jouw doelgroep informatie tot zich? Heb je dat allemaal op een rijtje, dan kun je een plan de campagne bedenken. Mijn budget is niet toereikend om mensen in te huren die daar een volledige opleiding voor gevolgd hebben, dus sla ik zelf maar eens aan het experimenteren. De wereld van Facebook Ads is nieuw voor mij dus ik begin met een klein budget en heel algemeen bericht. Ik kom tot de ontdekking dat je via Facebook Ads niet gelijk een overvolle praktijk moet verwachten, maar dat regelmatig posten is goed voor je naamsbekendheid. Je
kunt voor weinig geld een behoorlijk groot bereik creëren. Maar er gaat nog steeds niets boven gewone mond-op-mond-reclame. Ik heb een groot klantenbestand, als ik die nu eens vraag om me te helpen? Samen met mijn vormgever bedenk ik de campagne Introduceren wordt beloont. Ze ontwerpt een mooie briefkaart
die ik vervolgens aan al mijn klanten ga meegeven. Nu maar hopen dat ze veel nieuwe klanten gaan introduceren. Voorlopig echter nog niet, want beloont behoor je hier te schrijven met een d. Alles mag eerst opnieuw naar de drukker.

Jeannet Schuurman

Jeannet is Bestuurslid Ondernemerschap bij ProVoet.