20 maart 2018

De kracht van reclame

Begin december hebben we onze nieuwe reclamecampagne gelanceerd. Daarbij hadden we voor het eerst naast tv-reclame ook radioreclame. Je hebt de spots ongetwijfeld gezien op tv of misschien heb je de radioreclame wel gehoord. De spots zijn ieder jaar weer een belangrijk speerpunt om het merk ProVoet en onze leden onder de aandacht te brengen bij consumenten. We willen jullie graag meenemen in het hoe en waarom van dit krachtige instrument.

Het doel van de campagne
Het doel van de spotjes is om de consument ervan bewust te maken dat voeten goede verzorging verdienen. En het verlagen van de drempel naar de pedicure en medisch pedicure. Uiteraard proberen we ook het merk ProVoet onder de aandacht te brengen. En misschien nog wel belangrijker, om het merk ProVoet te laden zodat jij als ProVoet pedicure daar de vruchten van plukt.

De uitdaging
Het ontwikkelen van een goede spot kost veel geld. En dan moet de spot nog uitgezonden worden, wat ook een kostbare aangelegenheid is. Daarbij gaat onze spot de concurrentie aan met die van grote commerciële partijen, met budgetten die stukken hoger liggen. Ons spotje moet dan ook prikkelen: het moet bij een beperkte uitzendtijd blijven hangen, een reactie opwekken. En dat is weer gelukt! De spotjes hebben ook op social media een groot bereik. Alleen al met het bericht van de lancering bereikten we 65.000 (!) mensen waarvan zo’n 2.000 mensen de spot deelden of een reactie achter lieten. We zijn er trots op dat we dit samen met jullie dit kunnen realiseren.

Waarom een tag-on
In tegenstelling tot voorgaande jaren hebben we nu gekozen voor een combinatie van een hoofdspotje en een tag-on spotje. De tag-on sluit aan bij het eerdere spotje, versterkt deze maar voegt er ook nog een nieuwe boodschap aan toe. Het eerste deel is vooral gericht op de pedicure. Daarom is de tag-on vooral gericht op de medisch pedicure. Dit geeft een mooie invulling aan het beleid dat we als vereniging voeren. Tijdens de ALV vorig jaar is immers door de leden besloten om in de communicatie vanaf nu alleen nog te spreken over de pedicure en medisch pedicure.

Achter de schermen
Er kwam nog veel bij kijken om de spotjes op film te krijgen. Beide spotjes werden op één dag opgenomen op twee verschillende locaties. In totaal bestond de ‘crew’ uit zo’n 47 mensen. De twee belangrijkste acteurs werden speciaal ingevlogen vanuit Engeland. De praktijk in Veenendaal werd gerestyled om de juiste sfeer te creëren. De locatie in Zeist werd professioneel verduisterd zodat het op de opname lijkt of het avond is (dat was dus niet zo). En dan waren er ook nog de slangenmensen waarvan de voeten in beeld zijn. Voor hen was een zeer moeilijke taak weggelegd, om precies op de juiste plaats en het juiste moment te acteren. Na vijftien uur filmen stond alles erop en na montage kunnen we met z’n allen zeer tevreden zijn over het mooie resultaat.