26 augustus 2022

ProVoet-leden plukken vruchten van modernisering stafbureau

Binnen het stafbureau van ProVoet werken we momenteel hard aan een noodzakelijke vernieuwing van de gehele digitale infrastructuur. ‘Niet bijster interessant voor de leden van ProVoet’, is wellicht het eerste wat je denkt. Niets is minder waar! Nieuwe ledenprocessen, een soepelere Mijn-ProVoet-omgeving, vernieuwde communicatie uitingen (zoals de nieuwsbrief) en vooral: een effectiever werkende ledenservice die in de toekomst meer uren overhoudt voor belangrijke ledenwerkzaamheden.

Iedere vereniging krijgt er vroeg of laat mee te maken. Eens in de zoveel jaren is het ledenregistratieplatform aan vervanging toe. Dit platform vormt de centrale spil binnen het stafbureau van ProVoet. Met andere woorden: de volledige ledenadministratie en álle ledenprocessen verlopen via dit ledenregistratieplatform. Daarnaast regelen onze leden een aantal zaken zelf via hun Mijn-ProVoet-omgeving, op de ledenwebsite. Deze online omgeving zit één op één gekoppeld aan het nieuwe ledenregistratieplatform. Bij een organisatie als ProVoet resulteert een nieuw ledenregistratieplatform in een nóg veelomvattender geheel: ook zaken als de e-learnings, de webshop, het KRP (PE-Online), evenementen en nieuwsbrieven zijn onlosmakelijk aan het (nieuwe) CRM gekoppeld.

Wat gaat er allemaal veranderen?

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar wat betekent zo’n vernieuwing nu eigenlijk concreet voor onze leden? Het korte antwoord: heel veel! Processen als het aanmelden van nieuwe leden, het omzetten van aspirant lidmaatschappen naar de volwaardige variant, maar ook het afmelden verlopen in de toekomst veel eenvoudiger en effectiever. De digitale Mijn-ProVoet-omgeving is straks niet alleen makkelijker te bedienen, maar ook vele malen uitgebreider. Zo komen er slimmere functionaliteiten en worden uitgebreide gegevens inzichtelijk gemaakt voor onze leden. Toekomstige nieuwsbrieven worden niet alleen in een moderner jasje gestoken: leden kunnen zélf aangeven waarin zij wel en niet geïnteresseerd zijn. De zogenaamde gesegmenteerde nieuwsbrieven worden hiermee mogelijk gemaakt. Ook kun je straks je hele verzekeringspakket regelen vanuit Mijn ProVoet, dat wil zeggen afsluiten, wijzigen én opzeggen. E-learning modules schaf je binnenkort aan in de webshop zonder eindeloos geklik en gedoe. Alle aangeschafte producten komen overzichtelijk in Mijn ProVoet te staan. 

Dit is zomaar een greep uit de verbeteringen die met de komst van onze nieuwe digitale infrastructuur werkelijkheid worden. Maar vergeet ook niet: het gehele stafbureau gaat erop vooruit. Werkprocessen worden eenvoudiger en moderner, waardoor wij meer tijd overhouden voor alle projecten ten behoeve van onze leden.

Let op: leden hoeven niks te doen

Wat je gaat merken van deze overgang? Als het aan ons ligt zo min mogelijk. Natuurlijk, een gewijzigd nieuwsbrief-template en een verbeterde Mijn-ProVoet-omgeving blijven niet onopgemerkt. Verder zijn het vooral vernieuwingen ‘onder de motorkap’, waarmee wij onze leden zo min mogelijk lastig willen vallen. Wel vinden we het belangrijk om jullie op de hoogte te houden over dit interne project. ProVoet-leden hechten veel waarden aan transparantie en dát is wat wij bieden. 

Houd vooral de website, nieuwsbrief en Voetenwerk (in de Podopost) in de gaten voor meer info!